lördag 14 mars 2009

All Inclusive-resenärerna

Varken jag eller Petter är som sagt vana att åka på all-inclusive, eller har ens tänkt tanken på att åka på en sån här resa innan men när vi började kolla på karibien så insåg vi att det var det eller inget och efter att ha slitit i Montreal i 6 hårda och kalla månader så tänkte vi att det är kanske precis vad vi behövde.

Innan vi åkte hit läste vi därför på om resorten och kollade kommentarer från de som varit här innan. Och folk klagade på allt... det var dålig underhållning, dålig service, dåliga drinkar, maten smakade sådär och kaffet var inte då inte alls lika gott som Timmy's (kanadas favoritcafe). Som rätt så vana packpackare som vi är såg vi framför oss risiga rum med knappt rinnande vatten och äcklig mat och endast husets vin som drickbart.

Jag vet inte om det är kanadensare som är bra på att klaga eller om vi är extra lätta att imponera på för efter snart 5 dagar så har vi letat och letat men inte hittat en enda vettig sak att klaga på. Därför har vi börjat göra en ironisk-klagolista som vi tänkte posta på forumet när vi kommer hem. Här kommer ett axplock:

En av de typ hundra barerna saknar fotstöd.
Solstolarna saknar kuddar
En av handduksutdelarna ler inte jämt

Ja ni ser, vi har det jobbigt och fattar inte varför folk åker till den här "hemska" resorten.

En sak är då säker, det var precis det här vi behövde =)

Solbränna uppdatering:
Jag är tillbaka i danskflaggestadiet och det värre än någonsin. Jag glömde dessutom smörja in hela anssiktet idag så jag ser ut som en inverterad sankt-bernards hund. Supersnyggt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja, ni ser verkligen ut att ha allt ni behöver: sol, vila och drinkar. Men jag saknar något. Var är alla bilder på er när ni kastar er supercoola Canada-frisbee?
Kram Emma