lördag 21 mars 2009

Metallica tröjjan



När vi i början på Februari var på Metallica konserten i Newark så tyckte Susanne att jag skulle köpa en t-shirt. Eftersom jag är lite dåligt på sånt där så tyckte vi ändå att vi tog en ganska diskret t-shirt med "Metallica", "Newark", och "1 Februari 2009" på för att komma ihåg när/vart det var.

Nu visar det sig att vart man än går så har folk kommentarer om t-shirten. I Montreal så var det en 50-årig herre som kallade mig för "New Jersey *censurerat*", troligen eftersom det står newark på t-shirten, och NHL laget new Jersey Devils spelar sina hemma matcher där...Lite grumpy herre efter en Montreal Canadians förlust tidigare på kvällen?

Nu när vi är på semester så tog jag på mig den när vi skulle gå och käka middag en kväll. Vi hinner knappt komma utanför dörren på rummet vårat innan en kille hinner säga "Nice t-shirt man!", och innan vi hunnit gå våra 80 meter till restaurangen så är det en annan snubbe som stannat och berättat att han varit på samma konsert, fast på spelningen dagen innan på samma ställe i newark?!

Jaja, världen är liten...men för att slippa vara allt för social så har jag nu packat ner min Metallica t-shirt igen....

Inga kommentarer: