torsdag 5 mars 2009

Kanadensisk födelsedag

Igår var det då min riktiga födelsedag :) Förnekelsen har kommit krypande...kan jag vara 28 redan?? :O Tyckte nyss jag passerade 18 strecket!

Petter tog med mig på shopping, bara det är en födelsedagspresent för mig, helst att få gå med Petter för en gångs skull :$

Han ville nämligen köpa ett par solglasögon till mig i present, men jag fick titta ut dem själv vilket var en mycket bra deal. Redan i första affären, till Petters stora förtjusning, hittade jag ett par snygga bågar som passade perfekt! :)

Efter det bar det av hemåt för en hemlagad lyxmiddag och tårta. Det visade sig att glasögonen inte var den enda presenten. Fick även lite accessoarer till min nya golfbag :) Längtar så till golfsäsongen nu när jag har vettiga grejer att spela med. Samtidigt är det slut på undanflykterna nu... nu ska jag sänka mig!

Tack Petter för en underbar dag!
Tack även alla där hemma som hörde av sig. Det värmde över hela Atlanten!
Vi ses snart nu :)

Roliga fakta:

För några år sedan när jag skulle åka buss så utspelade sig denna konversation;

Busschauförren: -"Hel eller Halv?"
Jag: -Hel, eller vad är det för ålder på halv?"
Busschauffören: -"Hur gammal är du?"
Jag: -"22,23,24 nej 25" :$
Busschauförren: -"Halv är 16!"

Jag betalade förläget och har inte åkt buss sen dess. Har än idag inte bestämt mig om jag ska ta det som en komplimang eller inte att jag såg ut som 16.

Inga kommentarer: